سال اقتصاد و فرهنگ ، با عزم ملی و مدیریت جهادی *** پیش به سوی سالی جدید *** پایان امتحانات نوبت اول *** ورژن جدید سایت سمپاد بیست بر روی هاست بارگزاری شد

به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ اول و دوم استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 94-1393، این آزمون¬ها در روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه، و آزمون ورودی رشتۀ علوم انسانی (پایۀ دوم متوسطۀ نظری) دبیرستان‌های دورۀ دوم استعدادهای درخشان در روز 12 تیر¬ماه سال 1393 در سراسر کشور به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد. 

بر اساس دستورالعملی که در تاریخ 8 بهمن 1392 به ادارات کل آموزش و پرورش استان¬ها ابلاغ شده است، ثبت نام اولیۀ داوطلبان آزمون ورودی پایۀ هفتم و پایۀ اول دورۀ دوم متوسطۀ مدارس استعدادهای درخشان، از روز شنبه مورخ10/12/92 تا تاریخ22/12/1392و ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی رشتۀ ادبیات و علوم انسانی (پایۀ دوم دورۀ دوم متوسطه) مدارس استعدادهای درخشان، از روز شنبه مورخ 17/3/93 تا تاریخ 29/3/1393 انجام خواهد شد. 
اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک، ضوابط و شرایط ثبت نام در قالب «دفترچة راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون» از تاریخ 3/12/92 از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان¬ها و ادارات آموزش و پرورش شهرستان¬ها و مناطق منتشر و به اطلاع دانش¬آموزان گرامی و اولیاء آنان خواهد رسید. 
گفتنی است دانش‌آموزان پایۀ سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ دوم استعدادهای درخشان، از شرکت در آزمون معاف هستند.
لازم به ذکر است دانش‌آموزان پایۀ ششم ابتدایی دبستان‌های آزمایشی استعدادهای درخشان (شهرهای تهران، قم و شاهرود) جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ اول استعدادهای درخشان همانند سایر دانش‌آموزان باید در آزمون ورودی شرکت نمایند. لذا لازم است در موعد مقرر جهت شرکت در آزمون ورودی ثبت نام نمایند.

در راستای راهکارهای 1ـ16 و 5ـ18 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، «دستورالعمل دهمین دورة مسابقة پژوهشگران جوان مدارس استعداد های درخشان» به منظور دست‌یابی به اهداف زیر، در سال تحصیلی 93- 1392 جهت اجراء ارسال می‌شود:
1- شناسایی و پرورش استعدادها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های دانش‎آموزی.
2- توسعه و تعالی فرهنگ مطالعه و پژوهش در فرآیند یاددهی- یادگیری دانش‌آموزان و پرهیز از جهت‌گیری محض دورة آموزش عمومی به سمت ورود به آموزش عالی.
3- ترویج «پژوهش‌محوری» در آموزش و «مسئله‌محوری» در پژوهش.
4- کاربردی نمودن آموخته‌های دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف و معرفی و انجام تشویق‌های مادی و معنوی پژوهشگران جوان.
5- رشد مهارت‌های اجتماعی و تقویت خودباوری و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به میدان رقابت‌های علمی و فنی.
6- هدایت استعدادها و خلاقیت‌ها در جهت «رفع نیازهای مراکز علمی و صنعتی» و «توسعه و تعالی جامعه».
بر اساس دستورالعمل ارسالی که در تاریخ 8 بهمن 1392 به ادارات کل آموزش و پرورش استان¬ها ابلاغ شده است، دانش‌آموزان علاقه¬مند به شرکت در این مسابقه می¬بایست طرح¬های ابتکاری خود را (اعم از مقالة پژوهشی، ساخت ابزار یا وسیله و...) حداکثر تا تاریخ20/12/1392 به معاون آموزشی و پ‍‍ژوهشی دبیرستان محل تحصیل خود تحویل دهند.
لازم به ذکر است طرح‌هایی که در دوره‌های گذشتة مسابقة پژوهشگران جوان شرکت کرده‌اند، به شرط آن ‌که دارای نوآوری بوده و اقدام اصلاحی جدیدی بر روی آنها انجام شده باشد، می‌توانند مجدداً در این مسابقه شرکت نمایند.

افتتاح کارگاه رباتیک و الکترونیک سید محمدرضا رضوی در دبیرستان علامه حلی 4 تهران همزمان با برگزاری جشنهای سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 

جشن  پیروزی انقلاب اسلامی در دبیرستان علامه حلی 4 با حال و هوایی دیگر

 در این مراسم که با حضور کارشناس مسئولان سازمان دانش آموزی و مشاوره منطقه 2 برگزار گردید در ابتدا عظیمی مقدم مدیر دبیرستان ضمن خیرمقدم به میهمانان مراسم از روزهای انقلاب و حماسه آفرینی و رشادت فرزندان ایران اسلامی گفت که امروز مایه مباهات هموطنان و آرامش کنونی کشور است و این پیروزی ها در سایه رهبری امام خمینی (ره) تحقق یافت. در ادامه نفرات برتر فعالیتهای علمی، پژوهشی، پرورشی و ورزشی دبیرستان  مورد تقدیر قرار گرفتند.میمهانان ویژه مراسم والدین سیدمحمدرضا رضوی دانش¬آموز افتخار آفرین ملی رباتیک کشور بودند که وی تابستان گذشته سه ماه پس از سفر نورانی سرزمین وحی دعوت حق را لبیک گفت.
سید بدرالدین رضوی پدر شادروان سید محمد رضا رضوی ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر گفت:  جدای از رابطه پدر و فرزندی ، محمد رضا در تمام زمینه ها نمونه بود و هر چند طول عمر کمی داشت  اما عرض عمرش زیاد بود وی افزود:  در طول زندگی چیزهای زیادی را از این نوجوان بزرگ منش یاد گرفتم .بدون شک او جزء مفاخر بود و خداوند او را گلچین کرد.او پس از سفر معنوی حج در اردیبهشت گذشته، دیگر محمد رضای قبلی نبود. رضوی به دانش آموزان توصیه کرد راه او را ادامه دهند و موجبات سربلندی و سرافرازی خانواده هایشان را فراهم نمایند .
همکلاسی های محمد رضا رضوی که از اعضای تیم های رباتیک دبیرستان در سالهای گذشته نیز هستند، این روزها سخت مشغول آماده سازی خود برای کنکور سراسری هستند. آنان عنوان می¬کنند که  تمام تلاش خود را بکار خواهند بست تا اواخر تابستان 93 بهترین نتایج ممکن  حاصل گردد و پیشاپیش موفقیت های خود را تقدیم خانواده محترم رضوی نمودند.
در ادامه مراسم از کارگاه رباتیک و الکترونیک دبیرستان علامه حلی 4 که به نام سیدمحمد رضا رضوی نام گذاری شده است رونمایی شد.
شایان ذکر است سید محمد رضا رضوی حائز مقام دوم بهترین ارائه فنی جهان در مسابقات رباتیک جهانی مکزیک2012، مسابقات روبوکاپ آزاد ایران2012و2013 ، قهرمانی در مسابقات سماء شیراز 1390، فرزکاپ، حلی روبوکاپ و ... شده بود. روحش شاد

به نام خدا

مرکز شهید بهشتی کسب افتخارات دانش آموزان عزیز را ارج نهاده واین موفقیت را به ایشان وخانواده های محترمشان تبریک عرض می نماید .

 

آقای امیر حسین فراستی -برگزیده ی مسابقه ایده های برتر 92 -عنوان طرح کارکردهای علمی حفظ قرآن کریم

آقای مسعود باشیان-برگزیده ی مسابقه ایده های برتر 92 -خوشنویسی ایرانی

آقای سید کیارش امامیان -سیستم سریع احداث برای استریل سازی

همایش کشوری قر آن پژوهی و سلامت ناحیه 2 مشهد کسب رتبه اول کشوری 

پرتاب موشک آبی -کسب رتبه ی اول قطب کرمان چهارم کشوری

آقای امیر علی گاراژیان -ششمین جشنواره ی کشوری نانو فناوری - کسب رتبه ی دوم کشوری

آقای علی خسرو نژاد -ششمین جشنواره ی کشوری نانو  فناوری -کسب رتبه ی سوم کشوری


 

 

به مناسبت گرامیداشت ایام الله فرخنده  دهه فجر در روز 12 بهمن همزمان با ورود حضرت امام خمینی (ره ) به میهن عزیز با حضور دانش آموزان دره اول ودوم وکارکنان ودبیران مرکزدر ساعت 9صبح در محل سالن اجتماعات مراسم جشن انقلاب برگزار گردید این مراسم با تلاوت کلام الله مجید وپخش سرود ملی شروع گردید و در ادامه برنامه های متعددی اجرا گردید . سخنرانی حاج آقای ماروسی ،در خصوص انقلاب وحفظ دستاوردهای آن ، نواختن زنگ ورود حضرت امام به میهن اجرای مقاله وشعر توسط دانش آموزان ، اجرای سرود توسط دانش آموزان دوره اول ،اجرای سرود وآهنگهای انقلابی، برگزاری مسابقه و تقدیر از دانش آموزان برتر پرورشی و اهدای جوایز از جمله این برنامه ها بود .


ادامه مطلب